Michał Michalski - Jak zmienić nawyki i wzmocnić silną wolę

Jedna z niewielu książek rozwojowych (o ile tak można ją nazwać), które się tutaj pojawiają. Do tej pory częściej sięgałam po powieści i lekkie książki, ale od nowego roku mam bardziej ambitne cele. Książkę posiadam na własność, mogę do niej wrócić w każdej chwili.


Wydawnictwo: Boomdruk, 2018
Liczba stron: 155

Krótko o książce

Budowanie nawyków to coś, co często spędza nam sen z powiek. Jak się okazuje, jedna czynność może być jednocześnie nawykiem i zwyczajem. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób wykonujesz tę czynność. Jeśli wykonujesz ją o stałej porze i jest ona poprzedzona jakimś wydarzeniem jest to nawyk. Jeśli natomiast wykonujesz ją o różnych porach i nie poprzedza jej inne wydarzenie to jest to zwyczaj. W kształtowaniu nawyków pomocne jest planowanie.

Książka zawiera porady oraz dedykowane ćwiczenia, które mają nam pomóc w kształtowaniu nawyków. 

Mówi się, że żeby coś stało się nawykiem, należy powtarzać tą czynność przez 21 dni. Autor obala to stwierdzenie. Przedstawia też najpopularniejsze nawyki z podziałem na różne, kategorie. Dzieli je na te, które są dobre oraz te, które niekoniecznie są dobre.

Moja subiektywna ocena

Książki rozwojowe są po to, aby czerpać z nich konkretną wiedzę. Oczywiście sama wiedza nie wystarczy, należy ją potem wdrożyć w życie. Tutaj mamy od razu gotowe wskazówki i ćwiczenia, które nie wymagają zbyt dużego wysiłku i pozwalają na rozpoczęcie pracy nad sobą praktycznie od razu.

Zgadzam się z tym, że budowanie nawyków u każdego wygląda inaczej. U mnie nigdy nie było tak, że 21 dni i nawyk zbudowany. Niektóre przyszły szybciej, nad niektórymi pracuję do tej pory (zaczęłam 100 lat temu :)). Ale wiem, że wszystko można zmienić. Zarówno nawyki dobre jak i złe.

Oceniam książkę dość dobrze. Czyta się ją przyjemnie. Ja akurat non stop pracuję nad nawykami i zapewne coś z tej wiedzy wdrożę w życie. Dla mnie na plus forma przekazu wiedzy i odpowiednie ćwiczenia, które już podczas czytania zachęcają do podjęcia działań. 

Moja ocena: 4,5/5
Kolejna recenzja: Jacek Galiński - Kratki się pani odbiły

Książka dostępna na stronie: www.michalmichalski.com/jakzmienicnawyki 

Komentarze

Popularne posty